قادر میرزاقادری

 دانشیار بهنژادی و بیوتکنولوژی گیاهی

دانشکده کشاورزی، دانشگاه کردستان

  ژنتیک فیزیولوژیک
مقطع: کارشناسی ارشد       تعداد واحد:
کد درس: متن مورد نظر نام درس: روش های آماری چند متغیره
رشته: اصلاح نباتات مقطع، تعداد واحد: 2
سال تحصیلی:  گروه: متن مورد نظر
استاد درس:  پیش نیاز درس: ندارد
اهداف درس:

متن مورد نظر

ارزیابی درس:

متن مورد نظر

منابع درس:

Genetics. A conceptual approach; Benjamin A Pierce  2012

مکان و زمان تشکیل کلاس ها: مطابق برنامه آموزش
مطالب (lecture notes):

پیدایش و ترسیم ژنتیک مولکولی –  ساختمان اسیدهای نوکلئیک –  سنتز پروتئین‌ها و اسیدهای نوکلئیک- کار انواع RNA  (rRNA, tRNA, mRNA) در پروتئین‌سازی – کد ژنتیکی- مراحل سنتز پروتئین – تفاوت سلول‌های پروکاریوت و یوکاریوت از نظر کپی‌سازی و ترجمه mRNA  – کنترل در پروکاریوت‌ها، اپرون‌ها، اپرون لاکتوز، آرابیتوز، کنترل مرکب، گالاکتوز، کنترل اختتام نسخه برداری سنتز RNA  و بررسی آن در پروکاریوت‌ها – انترون‌ها و اگزون‌ها – تعریف بیولوژیکی ژن – سیسترون – ژن‌های دوبل شده – DNA مکرر – فامیل‌های ژني – سنتزDNA-  مرمت و مکانیزم: شروع سنتزDNA  در پروکاریوت‌ها و يوکاریوت‌ها – ساختمان کروموزوم: نوکلئوزوم‌ها، مرمت و نوترکیبی DNA –  ترانسپوزون‌های باکتریایی – ترانسپوزون در سلول‌های يوکاریوت.

مطالب

DNA The Chemical Nature of the Gene

Chromosome Structure and Transposons

DNA Replication and recombination

Transcription

RNA Molecules and RNA Processing

The Genetic code and Translation

Control of Gene Expression in Prokaryotes